Self – Assesments, u prijevodu samoprocjena ili samoevaluacija, nudi zaposlenicima priliku da sa menadžmentom podjele evaluaciju prošle godine, kako su obavili zadatke, koja područja mogu poboljšati i najvažnije što prema njihovoj procjeni nadređeni mogu poboljšati da bolje obavljaju posao. Menadžment osim za kvalitativno ispunjavanje zadataka, odgovoran je i za ljude, stoga zadatak pisanja samoprocjene u kompanijama bi trebao biti kvalitetno i argumentirano odrađen, jer samo takav može biti važan za recenziranu stranu i za recenzenta.

Naime, koji je cilj samoevaluacije?

Cilj, ne može biti nikako klikanje stavki kako bi se zadovoljio sustav, niti nekvalitetan napredak kvalitetnog i ambicioznog zaposlenika.

Cilj samoevalucije je da zaposlenici navedu zadatke na kojem su radili, projekte koje su završili ili dijelove projekata, zadane kvalitetne ciljeve koje su izvršili, nikako kvalitativne. Samoprocjenu kreiramo na način da pružimo priliku menadžmentu i uvjerimo ih da smo prošlu godinu radili naporno, svjesno i da imamo prostora za napredak i da želimo napredovati. Također, kroz samoprocjenu možemo vidjeti da li zaposlenici i menadžment imaju ista očekivanja ukoliko se sve kvalitetno odrađuje i ukoliko se postižu zadadni rezultati.

Ako se ocjena razlikuje u nekim područjima, to samo naglašava određene nedostatke i menadžment onda treba potaknuti razgovor o tome kako kroz idući period promijeniti i ispuniti očekivanja. Za mnoge, sjesti i ocijeniti samog sebe je poprilično težak zadatak, napraviti svoju retrospektivu kroz posao i zadatke na poslu, mnogi niti danas ne ispjevaju, mnogima kompanije ne dozvoljavaju da na kvalitetan način to naprave, unatoč tome šta znaju posao i poznaju sebe, ne znaju to staviti na papir, nažalost kad stave, postave si ključno pitanje… trubiti u istu trubu ili onu vlastitu?

Ukoliko želite da kao menadžment dobijete kvalitetan sadržaj, koji ćete moći u budućem periodu iskoristiti za razvoj poslovanja, kompanije i zaposlenika, tražite od sudionika prilikom pisanja:

1. Neka budu objektivni, neka napišu gdje su napravili razliku, korak više?
2. Iskrenost, najvrjednija stavka, neka iskoriste priliku da napišu šta žele od razvoja karijere.
3. Inzistirajte na profesionalnosti, ovdje nema prilike da se bilo koga batina, osobna mišljenja i stavove na osobnoj razini uvijek zadržati za sebe.
4. Koristite istinite podatke, tražite da navedu primjer gdje su pokazali da su timski igrači.
5. Koristite mogućnosti otvorenog dijaloga, izgradite svoju percipiranu vrijednost, pokažite koliko je važan vaš doprinos.
6. Tražite da postave i teška pitanja, kako sebi tako i vama, neka navedu slabosti i šta je najvažnije kako ih poboljšati kroz učinak.
7. Plan karijere, samoevaluacija nije selektivno nabrajanje nego najbolji pogled u dugoročni razvoj zaposlenika.
8. Edukacije, neka navedu na kojim područjima žele napredovati, šta žele naučiti i na kraju šta im možete omogućiti.
9. Potaknite razgovor na mjesečnoj ili kvartalnoj razini, u današnjim promjena i izazovima godina dana je dugački period.
10. Vrijednost pozitivnih komentara i vrijednost komentara za razvoj, kroz vlastiti budući plan neka kreiraju rast i razvoj kako sebe tako i kompanije.


Na kraju, ukoliko sve ovo dobijemo od zaposlenika i mi smo zadovoljni kao menadžment moramo imati prostor svake godine nagraditi zaposlenika kroz napredak pozicija, povećanje plaća i povećanja benefita na poslu, jer samo kroz takav rast može rasti i kompanija kao brend.

Kroz link napravite kvalitetnu samoevaluciju kako bi mogli kvalitetno sami provjeriti iskustva zaposlenika i dobiti određene preporuke.