Ključne vještine potrebne za učinkoviti C-suite – i kako ih postići
Ima puno razloga zbog kojih se viši menadžment rijetko sastaje i još rjeđe odlučuje. Svatko rješava probleme na dnevnoj bazi u svojoj organizacijskoj jedinici, ustrojava vlastite timove, suočava se sa zadanim ciljevima, parametrima budžeta, zahtjevima klijenata, CR-ova, itd. Ako ste član C-suite, onda po inerciji, najmanja je vjerojatnost da ćete imati interakciju upravo s svojim kolegama iz višeg menadžmenta, a ako se ona i desi, temeljiti će se na sukobima organizacijskih jedinica kojima ste na čelu (prodaja vs. IT podrška).
Pa ipak, od svih timova i timskog rada u jednoj kompaniji, daleko je najvažniji onaj u C-suite. On je taj koji će napraviti razliku između te kompanije i njene konkurencije, bilo u dobrom ili lošem smjeru. Taj rad ne mora biti svakodnevan, ali mora biti timski i učinkovit.
Što čini učinkoviti rad među članovima višeg menadžmenta?
Istraživanje konzalting industrije među njihovim klijentima, preko 1000 kompanija u SAD-u i EU iz 2020. godine je pokazalo da, iako viši menadžmenti se poprilično razlikuju u poimanju dobrog tima u C-suite, gotovo svi su ukazali na 4 osobine koje čine učinkovit tim na vrhu kompanije:
1. Fokus – akcije i komunikacija nakon sastanka u C-suite mora jasno odražavati što se tamo odlučilo. Bilo kakva devijacija od strane bilo kojeg člana tima potkopava kredibilitet i operativnosti tima u cjelini pred zaposlenicima cijele kompanije, i to dugoročno;
2. Više dobro – članovi višeg menadžmenta promatraju okolnosti s stajališta kompanije, a ne svojih organizacijskih jedinica, i prepoznaju što je dobro za kompaniju, te se smatraju odgovornima da donesu i izvrše odluke u interesu čitave kompanije. Oni nisu predstavnici svojih ustrojstvenih jedinica u upravi, oni su oruđa izvršenja uprave u jedinicama koje vode;
3. Povjerenje – članovi višeg menadžmenta ne vode bitke za kontrolu i više utjecaja u procesu donošenja odluka – oni imaju povjerenje da su njihovi kolege dostatno motivirani i sposobni prepoznati ključne probleme, donijeti odgovarajuće odluke i implementirati dogovorena rješenja.
4. Multidisciplinarnost – članovi višeg menadžmenta gledaju na funkcionalnu primjenjivost (totalitet problema koji se razmatraju na sastancima – ne smije biti tabu tema!) i timsku multidisciplinarnost (svatko mora imati pravo izraziti svoje mišljenje). Cilj je tim koji je sposoban uhvatiti se ukoštac s najkompleksnijim problemima, i čiji svi članovi imaju osjećaj da su bitni, relevantni i ozbiljno shvaćeni.
Prirodno, viši menadžment će pokazati snažne performanse na jednoj do dvije osobine (klasično fokus i više dobro u većim kompanijama koje su dio grupa, a povjerenje i multidisciplinarnost u manjim kompanijama koje su zajednički započeli), ali malo koji viši menadžment će pokazati odlične indikatore na sve četiri osobine.
Oni koji uspiju, u stanju su savladati iznimne interne i eksterne izazove i iskočiti u konkurenciji.
Nedavno smo imali kompaniju, koja je na COVID-19 ograničenja odlučila odgovoriti rezanjem troškova. Član višeg menadžmenta i direktor prodaje je uočio trendove na tržištu, vidio je priliku za povećanje prihoda, a ne smanjenje rashoda, nije se slagao s takvom strategijom. Njegovi kolege mu nisu poklonili povjerenje, niti se on osjetio dijelom tima u procesu donošenja odluka.
Tijekom naših treninga višeg menadžmenta ta činjenica je postala očita, kao i da disfunkcionalnost višeg menadžmenta košta čitavu kompaniju, u vidu izgubljenih poslovnih prigoda i nepotrebnih i, za sposobnosti kompanije štetnih, ušteda. Na licu mjesta, viši menadžment je prepoznao svoj propust u obvezi da sasluša kolegu, promijenio je strategiju u ''nula ušteda'' pristup i fokusirao se na prodaju i tržište, umjesto organizaciju i uštede. Odluka je bila dosljedno komunicirala i sprovedena diljem kompanije, te su zaposlenici dobili jasan osjećaj usklađenosti stava višeg menadžmenta i situacije na tržištu. Kompanija će ove godine ima rekordne prihode i dobit.
Dakle, te četiri osobine funkcioniranja dobrog tima višeg menadžmenta nisu često istovremeno prisutne – ali se mogu uvježbati.
Kroz seriju radionica i treninga koji naši specijalisti za maksimiziranje osobnih i timskih potencijala održavaju, članovi višeg menadžmenta se upoznavaju s modelima uspješnog funkcioniranja u C-suite svijetu i izvan, prisjećaju se ključnih momenata u prethodnom razdoblju i re-evaluiraju svoje odluke i međusobno funkcioniranje.
Posljedice takvog treninga unutar kompanije i u funkcioniranju kompanije na tržištu su trajni, duboki i iznimno pozitivni benefiti na rezultate kompanije. Naši klijenti ga nerijetko opisuju kao prepreku u razvoju i funkcioniranju, i C-suite i kompanije.
Prijeđite tu prepreku s nama.
Pa ipak, od svih timova i timskog rada u jednoj kompaniji, daleko je najvažniji onaj u C-suite. On je taj koji će napraviti razliku između te kompanije i njene konkurencije, bilo u dobrom ili lošem smjeru. Taj rad ne mora biti svakodnevan, ali mora biti timski i učinkovit.
Što čini učinkoviti rad među članovima višeg menadžmenta?
Istraživanje konzalting industrije među njihovim klijentima, preko 1000 kompanija u SAD-u i EU iz 2020. godine je pokazalo da, iako viši menadžmenti se poprilično razlikuju u poimanju dobrog tima u C-suite, gotovo svi su ukazali na 4 osobine koje čine učinkovit tim na vrhu kompanije:
1. Fokus – akcije i komunikacija nakon sastanka u C-suite mora jasno odražavati što se tamo odlučilo. Bilo kakva devijacija od strane bilo kojeg člana tima potkopava kredibilitet i operativnosti tima u cjelini pred zaposlenicima cijele kompanije, i to dugoročno;
2. Više dobro – članovi višeg menadžmenta promatraju okolnosti s stajališta kompanije, a ne svojih organizacijskih jedinica, i prepoznaju što je dobro za kompaniju, te se smatraju odgovornima da donesu i izvrše odluke u interesu čitave kompanije. Oni nisu predstavnici svojih ustrojstvenih jedinica u upravi, oni su oruđa izvršenja uprave u jedinicama koje vode;
3. Povjerenje – članovi višeg menadžmenta ne vode bitke za kontrolu i više utjecaja u procesu donošenja odluka – oni imaju povjerenje da su njihovi kolege dostatno motivirani i sposobni prepoznati ključne probleme, donijeti odgovarajuće odluke i implementirati dogovorena rješenja.
4. Multidisciplinarnost – članovi višeg menadžmenta gledaju na funkcionalnu primjenjivost (totalitet problema koji se razmatraju na sastancima – ne smije biti tabu tema!) i timsku multidisciplinarnost (svatko mora imati pravo izraziti svoje mišljenje). Cilj je tim koji je sposoban uhvatiti se ukoštac s najkompleksnijim problemima, i čiji svi članovi imaju osjećaj da su bitni, relevantni i ozbiljno shvaćeni.
Prirodno, viši menadžment će pokazati snažne performanse na jednoj do dvije osobine (klasično fokus i više dobro u većim kompanijama koje su dio grupa, a povjerenje i multidisciplinarnost u manjim kompanijama koje su zajednički započeli), ali malo koji viši menadžment će pokazati odlične indikatore na sve četiri osobine.
Oni koji uspiju, u stanju su savladati iznimne interne i eksterne izazove i iskočiti u konkurenciji.
Nedavno smo imali kompaniju, koja je na COVID-19 ograničenja odlučila odgovoriti rezanjem troškova. Član višeg menadžmenta i direktor prodaje je uočio trendove na tržištu, vidio je priliku za povećanje prihoda, a ne smanjenje rashoda, nije se slagao s takvom strategijom. Njegovi kolege mu nisu poklonili povjerenje, niti se on osjetio dijelom tima u procesu donošenja odluka.
Tijekom naših treninga višeg menadžmenta ta činjenica je postala očita, kao i da disfunkcionalnost višeg menadžmenta košta čitavu kompaniju, u vidu izgubljenih poslovnih prigoda i nepotrebnih i, za sposobnosti kompanije štetnih, ušteda. Na licu mjesta, viši menadžment je prepoznao svoj propust u obvezi da sasluša kolegu, promijenio je strategiju u ''nula ušteda'' pristup i fokusirao se na prodaju i tržište, umjesto organizaciju i uštede. Odluka je bila dosljedno komunicirala i sprovedena diljem kompanije, te su zaposlenici dobili jasan osjećaj usklađenosti stava višeg menadžmenta i situacije na tržištu. Kompanija će ove godine ima rekordne prihode i dobit.
Dakle, te četiri osobine funkcioniranja dobrog tima višeg menadžmenta nisu često istovremeno prisutne – ali se mogu uvježbati.
Kroz seriju radionica i treninga koji naši specijalisti za maksimiziranje osobnih i timskih potencijala održavaju, članovi višeg menadžmenta se upoznavaju s modelima uspješnog funkcioniranja u C-suite svijetu i izvan, prisjećaju se ključnih momenata u prethodnom razdoblju i re-evaluiraju svoje odluke i međusobno funkcioniranje.
Posljedice takvog treninga unutar kompanije i u funkcioniranju kompanije na tržištu su trajni, duboki i iznimno pozitivni benefiti na rezultate kompanije. Naši klijenti ga nerijetko opisuju kao prepreku u razvoju i funkcioniranju, i C-suite i kompanije.
Prijeđite tu prepreku s nama.